Mialo byc tak pieknie. Krytycznie - Piata Aleja aut. Candace Bushnell

Planowałam dziś zrobić wpis o podróżach i całej logistyce związanej z moją czerwcową wyprawą do Hiszpanii. Niestety nie zawsze mamy to czego chcemy. Planowałam umieścić w poście trzy krótkie filmy, w naprawdę fajnej jakości - tylko za każdym razem wielkość tych fajnych filmów uaktywnienia niesprawne wtyczki w moim komputerze (o ile można tak powiedzieć) i w połowie pracy wszędzie wyskakuje mi błąd. Lekarstwo jest jedno! Czas sformatować komputer! A do tego czasu postanowiłam zająć się recenzją książek które miałam okazję przeczytać w swoim krótkim życiu. 

Nie mogę się powstrzymać i na pierwszy ogień idzie Piąta Aleja autorstwa Candace Bushnell - książka nie należy do najnowszych, na długo jednak zapadała mi w pamięci. Pierwsze egzemplarze w naszym ojczystym języku pojawiły się kiedy byłam w szkole średniej - uradowana poleciałam do księgarni po ten długo zapowiadany bestseller. Niestety cena trochę odstraszała mniej zamożnych fanów, skończyło się na tym, że książkę pożyczyłam. 


Gdy tylko trafiła w moje dłonie, jak szalona dorwałam się do pierwszych stron i z każdą przeczytaną stroną spotykało mnie coraz większe rozczarowanie. Książka opowiada historię ludzi mieszkających przy piątej alei, ludzi którzy nie są wyjątkowi pod żadnym względem, mają błahe problemy. Akcja książki mogła by się toczyć w najzwyklejszej kamienicy świata - a nawet śmie twierdzić że umiejscowienie owego budynku w Paryżu byłoby o wiele ciekawsze.

Jeśli przeczytanie jakiekolwiek książki można nazwać sukcesem, z pewnością zaliczam do nich właśnie tą.. Po pierwszych 50 stronach miałam ochotę jak najszybciej zwrócić książkę. Dotarłam jednak do samego końca, licząc na wielkie BOOM, niestety autorka i na tym oszczędziła zakończenie nie jest porywające, zagadkowe ani wyjątkowo szczęśliwe. 

Obecnie książkę można kupić w dwóch wersjach okładkowych i chociaż pierwsza jest znacznie bardziej zachęcające to cena 2,99 zdecydowanie bardziej odpowiada treści jaką można znaleźć pod tym tytułem.